24 Mart 2010 Çarşamba

a b c

açma sabahları
açmayla başlanan sabahlar vardır. fazla yağlıdır ama güzeldir meret. poaça gibi mideyi de ekşitmez. zeytinlisi, patateslisi, şokellalısı bile vardır. hoş şokellalıya çikolatalı diyorlar pastanede. şokella yerine de nutella yiyor şimdiki nesiller. olsun. şokelladır, adı başka da olsa, o tüpten emilen zamazingo benim için. konuyu fazla açmadan açmaya dönecek olursak, açma sabahlarını abartmamak lazım. yoksa göbeğin açma gibi kabardığını fark edersiniz benim gibi. yaz başlangıcında gereksiz strese neden olur. o yüzden yarından itibaren açmaya son ya da yarınki son şokellalıdan sonra. belki?

boynuz
geçenlerde gazetede haber yaptılar, yaşlı bir kadının alnında boynuz çıkmış. hani zürafa ya da gergedan boynuzu değil ama ufak bir oğlağın boynuzu ebatında bir çıkıntı. baccha hanıma ben bundan istiyorum dedim o boynuzu görünce hemen. benim karadeniz dalgaları misali bitmek bilmez isteklerime dalgakıran gibi dayanan baccham ufak bir araştırmayla bu boynuzun bir virüsten kaynaklandığını, istiyorsam virüsü bulmamı, onun için havanın hoş olduğunu söyledi. istiyorum işte, virüse de razıyım, ki biz ne virüsler gördük boynuz virüsünden mi korkacağım, boynuzumla dalga geçecekler ihtimal ama zamanında ne mecazi boynuzlar yedim gerçeğine mi üzüleceğim?bakkalda sigara isterken boynuzuma bakan amcaya aldırmaz bir tavırla "kulağı geçti" demek istiyorum.

ce vitamini
kış olduğu sanılır ama ce vitaminin tam mevsimidir şimdi. havalar böyle oynakken, sabah güneşli havaya kanıp giyilen elbiseyle öğleden sonraki yağmurda ıslanırken ya da sabah soğuk olacak diye giydiğin o fazladan hırkamsı birden açan güneşte sırtında bir eşşek ölüsüne dönüşmüşken burnun mu tıkalı deyiverirler adama. hapı yuttuğunun resmidir. gülümse! o ce vitamini hapı ya da pastili kutularında turuncu ya da sarı kullandıklarından mıdır, yoksa turunçgillerle özdeşleştirildiğinden midir nedir ce vitaminini hep sarı ya da turuncu olduğunu sanırım ki bir ihtimal öyle değildir.

1 yorum:

canazorxxl dedi ki...

açma diyince aklıma benim hep tarişe giderken yaptığım sabah kahvaltıları gelir aklıma. 62 numaradan iner köprünün altında yağhanelerden o kesif pirina kokusuyla geçerdim. seyyar tezgahtan aldığım iki açma bi boyozu alır fabrikaya giderdim. laboratuvarda demlerdik çayı hijyenik ortamda. alel acele yapardık kırıntıları dökmeden yere. malum hijyeniğiz.
c vitaminini bilemem ne renktir ama sarı ve turuncu olan a vitaminidir. en çok c vitamini yeşil biberde derler. bu yüzden hep yeşil hayal ederim c vitaminini. en azından benim c vitaminlerim yeşildir olması gerektiği kadar...