15 Eylül 2009 Salı

derin bir iç çekiş

-derkenar-
bazı üfler mumları
bazı mumlar üfler insanı
bazısı da iç çeker
mum olmuş akılları


RosetteNebula

insan hayatı gezegenlere benziyor.
big-bang, büyüme, yörüngeye oturma, yeni yörüngeler, salınımlar, yıldızlarla çarpışmalar ve mutlak bir güneş arayışı filan...
rosette nebulalar var bir de. kendime benzettiğim.
bu sabah doğum günümü kutlamak için zorunluluktan beni arayan ve
"...bu yaştan sonra doğum günü kutlamanın bir anlamı var mı acaba?" diye pot kıran, her telefon açışında beni dinlemeyip, benle aynı anda konuşan ve sesini devamlı benimkinden bir ton yükselten birine, bunlardan bahsetmek istedim.
"yaş dediğin göreceli"
mesela; zaman, mekan da.
hayat; değişim ve genişlemedir...
rosette nebula da gerçektir, bir mucize değil.
aynı doğum günleri gibi.
ama beni anlar mıydı?
kendi sesinin sarhoşluğunu bırakıp beni duyar mıydı?
kendi etrafında dönmeyi bırakıp, yörüngesinden kurtulup akışına bırakır mıydı?

bilemedim...
çok da önemsemedim.
aldığın yolları, gördüğün an'ları ve an'ların an-lam'ını anlatamazsın herkese.
dönüp geriye seni yakalamalarını beklemek de anlamsızdır.
bırakmak lazım ki salınsınlar biraz ve bulsunlar frekanslarını ya da bul(a)masınlar.
ezcümle...
kanun hükmündeki bu doğumgünü mesajına göre;
yörüngeme takılan, nebulamda dolanan ve dahi iz, toz ve gaz kütlesi bırakan her detaya, (şimdiye kadar doğumgününü kutlamayı unuttuğum tüm arkadaşlarıma) ve hayatın kendisine;
nice hayatlara.
derpınar

Hiç yorum yok: